RECENZE: Zelená jako smaragd

Překlad: Tereza Pecková
Série: Drahokamy
Díl: třetí (poslední)
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013
:Anotace:
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)
---
Na knihu jsem čekala hodně. Myslím, že pokud jste dočetli druhý díl, pochopíte proč. U takového konce to prostě nejde. Hned, jak vyšla jsem si pro ni běžela do knihkupectví. A jsem konečně ráda, že vím, jak to skončilo a, že mám pohromadě celou sérii v knihovničce. Jelikož jsou jako mé poklady. Doslova.

Někdy je prostě nejlepší skočit - a křídla si nechat narůst až ve vzduchu

Oproti předchozím dílům děj plynul trochu rychleji. Čím blíž jste byli konci, tím stručněji to bylo. Někdo by kvůli tomu mohl dát knize menší hodnocení, ale podle mě je to přesně to, co tomu dodalo "grády" a to čím se to odlišovalo od předchozích dílů. Všechny nevysvětlitelné kousky tady zapadly do sebe. A konec jste si uvědomili vteřinu před. Bylo tam hodně překvapivých zvratů, které by jste vůbec nečekali a díky nimž to bylo tak živé a nemožné se odtrhnout. Sama jsem to četla bez přestávky někdy od odpoledne až do jedné v noci. Takže je tu taková malá rada .. nečtěte to, když zítra máte mít školu. Nevyspíte se.

Postavy v tomto díle byly neskutečné. Vím, že se už možná opakuju, ale všechno je čím dál tím lepší a přitom stejně tak dobré. K tomu patří i postavy. Hlavně je důležité zmínit Xemeriuse. Protože, jestli vám přišli jeho hlášky v předchozím díle vtipné .. tady se budete válet smíchy. Jelikož Xemerius je ta postava, která to všechno nádherně slaďuje a doplňuje a bez, které bych si to představit neuměla.
Gideon .. snad nejlepší Gideon ze všech. V tomhle díle byl prostě "k sežrání". A Gwendolyn .. ta byla teda "číslo". Každého "setřela". A k tomu ještě spolu s Gideonem .. mmm .. děs se hrabě, děs se.

Čas nezastavíš, ale kvůli lásce někdy zůstane stát.

Kniha byla nečekaným koncem, který úžasně uzavřel tuto stejně tak skvělou sérii jakou by si měl přečíst každý. Okouzlí vás a nepustí.