Harry Potter Magical Wand Cassie's lovely books: RECENZE: Nebezpečná láska

2. srpna 2013

RECENZE: Nebezpečná láska



Autor: Kateřina Petrusová
Série: Bavettovi
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
:Anotace: Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie.


- - -
Nic jsem od toho ani nečekala. Už jen anotací, obálkou a vůbec spojitostí s mafií, mě odehnala. A to jsem se zapomněla zmínit, kdo že ji napsal. Kateřina Petrusová. Vidíte to výrazné "ř" a příjmení končící příponou "ová" ? Nevím jak vy, ale já tu čichám češtinu.

Jak už se tak říká: "Nikdy nedávej na první pohled". Samé chvály a hodnocení na goodreads přes 4,4 mi ale nedalo. A tak ji tady máte.

Trochu nesmělá a citlivá ošetřovatelka Paige jako "stránečka" a Mike. To už je příběh sám o sobě. Ani do toho nemuseli zaplétat mafii a zbytek. Protože už jen ten můj úžasný Mikeeee .. jakmile ho spatříte, už jste se do něj zamilovali. A abych řekla pravdu, mně víc sedl ten malý dětský Michael, než dospělý. Protože .. to bylo číslo. A pokud se začnete smát, co to zase provedl, provede něco mnohem "horšího". A tak dále a dál se smějete, až sjedete ze židle. Mně se to podařilo. Vážně nevím, proč jsem seděla tak, že jsem měla nohy nahoře, záda o stěnu a židli nakloněnou na stranu. 

Ale abych zase nenadržovala hlavním hrdinům, které jsem si vážně oblíbila .. Theresa a Robert u mě vedli taky. Theresa byla taková italská hospodinka, která je prostě skvělá. Robert, bratr Mikea, byl milý/zlý mafián, který to .. mimochodem tím epilogem úplně "zabil". Jinak nebýt toho .. Konec bych moc v lásce neměla.  Ne, že by nebyl dobrý, ale .. když je celá kniha normální, proč museli udělat konec tak umělý ? .. to bych pak asi radši, aby to skončilo tak, jak prvně mělo ..

Pokud jde o tu věc s mafií .. líbilo se mi to mnohem víc. Já mám ráda, když se do toho smíchá ještě něco. Když to není jenom obyčejná romance. Má to šmrnc. Jako když máte zmrzlinu bez polevy a zmrzlinu s polevou. Právě mafie je poleva. Mmm .. a vážně chutná ..

Česká spisovatelka píšící o New Yorku.. A tak divné to přece jen nebylo. Popsané dokonale. Celé prostředí. Ať už dům Bavettových nebo "letní sídlo" Boye. Mimochodem .. to bylo fakt "sídlo" .. 

Celá kniha se četla jedním a desetiným dechem. Neříkám, že děj byl dokonale propletený a vymyšlený. To ne. Já ale říkám, že i když to není dokonalost, je to jedna z nejlepších nedokonalostí. Každý má drobné chybky. A to i tahle, jinak naprosto úžasná kniha. A sice dole v hodnocení uvidíte 5, já ji dávám 4,75. Ale pokaždé se to přece zaokrouhluje, .. ne ? Páč, kdyby ne .. žádná by pět neměla ..

Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář budu jen ráda :) Pokusím se odpovědět na všechny :)

“We read to know that we are not alone”