Harry Potter Magical Wand Cassie's lovely books: RECENZE: The DUFF

24. srpna 2013

RECENZE: The DUFF



Autor: Kody Keplinger
Série:
Díl:
Nakladatelství: Poppy
:Anotace: Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a nemyslí si, že je nejkrásnější ze všech jejích kamarádek. Také je moc chytrá na to, aby propadla kouzlu školního sukničkáře  Wesleyho Rushe. Ve skutečnosti ho Bianca nenávidí. A když jí dá přezdívku DUFF, tak mu vychrstne colu do tváře.
Ale věci doma nejsou tak dobré a Bianca nutně potřebuje rozptýlení. Skončí to líbáním Wesleyho. A co hůř, jí se to líbí. A jelikož touží po úniku, vrhne se s Wesleym do blízkého vztahu nepřátelé s výhodami. Dokud se vše ještě nezhorší. Ukáže se, že Wesley není vůbec hrozný posluchač a jeho život taky není úplná pohádka. Najednou si Bianca s absolutním zděšením uvědomí, že se zamilovala do kluka, o kterém si myslela, že nenávidí víc, než kohokoli.
Nakonec si Bianca, díky tomuhle uvědomění, začíná vidět jak nezdravá její cesta s vypořádáním se s jejími problémy byla, a nachází cestu jak se s nimi vyrovnat.
- - -


Bianca si o sobě nemyslela, že je nejkrásnější, nejvtipnější a vůbec nejúžasnější holka na světě. I tak ji ovšem zaskočilo, když ji Weasley nazval DUFF. A to není zrovna obvyklé. ..

Pokud si knihu představujete jako takový letní románek, .. tak to se pletete. Není to právě ten typ románu, který je většinou slaďárna od začátku do konce. Bylo to reálné.

Myslela jsem si, že se mi to bude líbit, .. ale neuvědomila jsem si, jak moc. Nemohla jsem se od ní odtrhnout.

Jedná se hlavně o vztahy. Především mezi Biancou a Weasleym, jejími rodiči a přáteli. Bianca se snaží přijít, co označení Designated Ugly Fat Friend pro ni přesně znamená. Jaký má význam.

Postavy. Všechny byly úžasné, skvěle promyšlené. Nebýt jich, nebylo by to a už vůbec, ne tak dobré. Každý charakter měl osobnost. Bianca byla neuvěřitelná hlavní hrdinka a ne zrovna typická teenage holka. Hned jsem si ji oblíbila. Weasley Rush. Většinu času prostě blbec. Pak tam jsou i ty světlé momenty, kde se ukáže, že je víc než to. Zároveň je sarkastický a zábavný a já osobně jsem si ho také zamilovala. Jako všechny postavy. Spolu s Biancou poukazovali na tu tenkou hranici mezi láskou a nenávistí. Navzájem se sami sobě ukazovali, jací doopravdy byli. Nejen to na povrchu. Postupně se jejich vztah vyvíjel a už nebylo možné, ho nějak definovat. Biančiny kamarádky byly stejně tak dobře promyšlené, jako hlavní postavy. Celkově v knize takřka všechny charaktery, ať už nepatrné, vedlejší nebo hlavní, měli svoji vlastní osobnost. A právě tohle jsem na knize zbožňovala.

Kniha vás ohromí jak jednoduše komplikovaným, ale přesto lehkým a plynulým příběhem, tak svými jedinečnými postavami. Rozhodně je to jeden z nejlepších románů, co jsem četla.

Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář budu jen ráda :) Pokusím se odpovědět na všechny :)

“We read to know that we are not alone”