Harry Potter Magical Wand Cassie's lovely books: MĚKKÁ nebo TVRDÁ VAZBA?

10. ledna 2014

MĚKKÁ nebo TVRDÁ VAZBA?

Toť otázka. Každý typ má svoje + a -. Ale co u čeho převažuje? Dneska jsem se rozhodla diskutovat právě na často řečenou otázku "paperback nebo hardback"? Aneb začátek nové rubriky na téma.

Měkká vazba je na rozdíl od tvrdé vazby ohebnější. Ovšem to pak také zanechává, obzvláště u některých nekvalitnějších, stopy ohybů. Přední stránky se můžou oddělovat od zbytku knihy. Paperback je také velice lehký. Ruce mi nemusí po hodinách čtení klesat námahou. Nedávno jsem i dostala jednu knihu v hardbacku, která má sice kvalitní křídový papír, ale váží něco přes 900 gramů.Teď si asi myslíte, jaká to musí být bichle, ale právě to je to. Ta kniha má jenom 354 stran a výšku i šířku jako, např. Divergence, Legenda nebo Percy Jackson. A nejenom tahle, ale i většina hardbacků se pohybuje kolem půl kila a více. Za to právě paperbacky mají přibližně 150-350 gramů. Celkem rozdíl, nemyslíte? Rozhodně bych se třikrát nerozmýšlela, kdybych si mohla vybrat mezi stěhováním 10 hardbacků nebo 10 paperbacků. A pak taky vzhled knih na poličkách. Pro někoho to možná tak velký rozdíl není, ale pro mě ano. Podle mě hardbacky vypadají pořádněji, luxusněji .. také se mi zdá, že je hezčí jejich zakulacenější hřbet, než ten rovný, který mají paperbacky. Mám i zvyk u knih s vysokým hodnocením, kupovat si hardbacky. Mívám pak pocit, že když se mi kniha bude líbit hodně, vydrží mi navěky, což bych aspoň u většiny paperbacků říci nemohla. 
A nakonec, když o tom tak přemýšlím .. nejraději mám asi tvrdou vazbu neboli hardbacky. Ale jako většina, aspoň co jsem slyšela preferuje ty bez přebalů, já je mám ráda s přebalem. Největší výhoda mi na tom přijde ta, že když se vám nelíbí obal, tak ho můžete dát pryč a nechat si knihu bez obalu .. a naopak si obal nechat. U těch bez přebalů, musíte brát obálku, tak jak je, stejně jako u paperbacků, kde taktéž nemáte na výběr. Samozřejmě i pokud se rozhodnete ponechat si přebal, .. mně s ním kniha připadá krásněji a více jako pořádná kniha. Já mám knihu vždy spojenou i s přebalem. Bez něho mi připadá holá. Neúplná.

A na závěr pár ukázek stejných knih jak v měkké, tak v tvrdé vazbě. U některých jsou odlišnosti nepatrné nebo žádné. U jiných je celá obálka jinak. Pokaždé vlevo je harback a vpravo paperback.

Jako první jsem si vybrala první díl v trilogii Drahokamy, česky známým jako Rudá jako rubín v anglické překladu. Vedle nich je také první díl z trilogie a to The Selection, který by měl u nás vyjít v tomto roce 2014 myslím pod názvem Výběr.

Pod nimi je samostatná kniha Eleanor and Park, která u nás také vyjde v roce 2014 pod názvem Eleanor a Park, kde jsem místo jednoho paperbacku přidala dva, jelikož .. však vidíte :D


8835379 12358349  10507293 13564634
15745753 12250584 17322949

Jaký máte na paperbacky a harbacky názor vy? Co se vám líbí více? 

6 komentářů:

  1. Nemůžu říct co mám radši. Mám ráda harbacky a paperbacky stejně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já se vždycky rozhodovala, co víc, už jen kvůli tomu, jak to vypadá v knihovničce :DD

      Vymazat
  2. Já mám radši harbacky. Přijdou mi hezčí a neničí se tak moc jako paperbacky. Jediná jejich nevýhoda je, že jsou těžší než paperbecky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. u tenkých knih mám radši paperbacky, ale jinak spíš hardbacky :) mnohem líp se drží, jsou bytelnější.. Akorát mi přijde, že většina paperbacků většinou mívá hezčí obálky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, u paperbacku se bojíš, že když obrátíš stránku, tak se ti celá kniha rozpadne :D Tak, kdyby paperbacky měly ještě k tomu hrozné obálky, .. to už by si je pak nekupoval vůbec nikdo :DD

      Vymazat

Za každý komentář budu jen ráda :) Pokusím se odpovědět na všechny :)

“We read to know that we are not alone”