Harry Potter Magical Wand Cassie's lovely books: RECENZE: Pokrevní pouta

13. dubna 2013

RECENZE: Pokrevní pouta



Autor: Richelle Mead
Překlad: Katrin Chýlová
Série: Pokrevní pouta
Díl: první
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2011
:Anotace: Pokrevní pouta jsou silnou vazbou mezi lidmi a mezi upíry jsou nezlomná. Vampýrská akademie od Richelle Mead pokračuje právě v této knize. 
Mladá alchymistka Sydney patří do skupiny lidí, kteří se věnují magii a svými zvláštními schopnostmi dokáží překlenout svět lidí a upírů. Posláním alchymistů je chránit upíry a jejich tajemství, ale také lidské životy. Poslední setkání Sydney s upíry jí způsobilo velké problémy a také roztržku s ostatními alchymisty. Její loajalita je podrobena zkoušce a budoucnost se náhle jeví nejistá.
Když ji její otec uprostřed noci probudí a odvede na podivnou schůzku, nejdříve se domnívá, že jde o další trest za spojenectví s dhampírkou Rose Hathawayovou. Ale to, co pak odehrává, je mnohem horší. Jill, sestra královny Lissy Dragomirové, je ve smrtelném nebezpečí a Morojové ji musí ukrýt. Snaží se zabránit válce, kterou by vyvolala smrt Jill. Její ochránci tedy vyzvou Sydney, aby se stala její strážkyní a ochránkyní. Pošlou obě dívky do nejméně pravděpodobného úkrytu, do obyčejné lidské školy v Palm Springs. Poslední věc, o kterou Sydney stála, bylo obvinění se sympatizování s upíry. A teď s jedním z nich musí žít v jednom pokoji. Ale drama teprve začíná…
Pokračování Vampýrské akademie


---
Adrian je takové zlatíčko. Adrian je úžasný. Miluji Pokrevní pouta. ..

Tak s tímhle jsem začínala číst právě Pokrevní pouta. Moc jsem nevěděla, co od toho čekat. Byla jsem ráda, že VA ještě úplně neskončila. Ale taky jsem se bála. Hlavně kvůli knihám jako Upíří deníky a Škola noci. Je toho moc a už to nikoho a ani mě nebaví. Naštěstí .. tahle spin-off série taková není. Jak já jsem ráda, že VA pokračuje. Děkuju blogerům, komukoli, kdo tohle četl a řekl či napsal něco krásného o tom. Přesně díky vám jsem to začala číst. A pak ..


"Nemohla jsem dýchat."

Ano, myslím to vážně. Pokrevní pouta mi doslova vzala dech. Sice jsem od toho moc nečekala .. no, skoro nic, ale .. tohle mě vážně překvapilo. I když jsem viděla trailer, četla anotaci, recenze .. na to mě nic připravit nemohlo. Tohle .. jsem od toho vážně nečekala. Měla jsem velice malé představy o tom jaké to asi bude, kde a o čem. Ale to, jaké to je, by mě nenapadlo ani ve snu. Bylo to úžasný. 

Prostředí, které jsem už vůbec nečekala. Palm Springs. Město ležící ve státě California. Slunce, které svítí   24 hodin denně. Co o to, strigojové tam nejspíš ani nevkročí, ale morojové? Pro ně je to celkem problém. Mimochodem .. miluji knihy, kde je to spíš slunné. A vůbec typicky americké, nebo britské.

Adriane, četla jsem o tobě hodně. Tolik jsem tomu nevěřila, nepřipadalo mi to možné. Teď už to chápu. Ty jsi úžasný. Zamilovala jsem si tě. A kdybych teď hned četla znovu VA, myslím, že by měl Dimitri konkurenci. I kdybych znovu psala mé nejoblíbenější postavy, byl by si tam. Jsi neskutečný. Neskutečně úžasný. Jak to, že jsem si toho nikdy předtím nevšimla?
“Being charming is my hobby.”

Sydney, nikdy bych nevěřila, že zrovna ty mi budeš tak blízká. Ani náhodou. A vím, že to zní asi trochu divně, ale .. my jsme snad dvojčata. Jak život, tak chování, vzhled (no, asi až na ty blond vlasy) máme stejné. Prostě všechno. Myslím, že je to zázrak. Vážně jsi mi přirostla k srdci. Co bych ti tak ještě řekla? Umm .. “You are an exceptional, talented, and brilliant young woman. Do not ever let anyone make you feel like you’re less. Do not ever let anyone make you feel invisible. Do not let anyone—not even a teacher who constantly sends you for coffee—push you around.” Ale myslím, že to ani nepotřebuješ. 

Jakmile budu moct objednám si Bloodlines společně i s druhým (The Golden Lily) a třetím (The Indigo Spell) dílem z BD. Už se nemůžu dočkat až si to přečtu v originále. Doufám, že The Indigo Spell vyjde i v překladu brzo. Ráda bych měla obojí. A kdyby k tomu byl ještě v prodeji čtvrtý díl .. pak pátý, šestý. Doufám, že vyjdou, co nejdřív.

“Takes a lot of tries before you hit perfection."  .. "Well, except for you. You got it on the first try."

( Původně trochu jinak. V druhé větě: místo you = my parents a You = They. Ale nemohla jsem si pomoct, vystihuje to dokonale. )

Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář budu jen ráda :) Pokusím se odpovědět na všechny :)

“We read to know that we are not alone”