RECENZE: Divergence

Překlad: Radka Kobečáková
Série: Divergence
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
:Anotace:
Světový bestseller konečně v ČR! Poznejte příběh, který po celém světě uchvátil milióny čtenářů. Hlavní hrdinka Beatrice žije v Chicagu budoucnosti, kde je společnost rozdělena do 5 frakcí a každá z nich se věnuje pěstování určité ctnosti - Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost a Upřímnost. Každý rok ve stanovený den si musí všichni šestnáctiletí vybrat jednu z frakcí, do níž budou patřit po celý svůj život. Beatrice se rozhoduje mezi tím, jestli zůstane s rodinou, nebo bude sama sebou - obojí mít nemůže…
Poznejte blízkou budoucnost, ve které možná budeme jednou žít!

---
Po knize jsem už celkem dlouho pokukovala, ale pořád jsem měla smíšené pocity. Nevěděla jsem jestli si ji teda koupit nebo nekoupit, ale nakonec, jak už vidíte, myslím, že víte, jak to dopadlo. Knihu jsem dostala asi někdy koncem listopadu.
Jedna volba
rozhodne o tvých přátelích
Jedna volba
určí tvou víru
Jedna volba tě změní
Děj i nápad se mi velmi líbil. I když ze začátku mi to místy přišlo dost podobný Deliriu, ale s dystopií se asi moc jinak začínat nemůže. Začátek byl malinko ( asi tak prvních 50 stran ) mírně rozvleklý a moc mě to neupoutalo, ale nakonec jsme se do toho dostala a už jsem nemohla přestat .. i oběd jsem zhltla za 5 minut.
Postavy .. "No..." Nevím nad čím přemýšlím, ale najednou už si nepřipadám jako "Beatrice". Tris jsem si oblíbila skoro hned. A čím víc jsem se blížila ke konci tím víc jsem jí chápala a oblíbila si ji. Konečně nějaký jiný druh postavy než ty ostatní. Konečně někdo, kdo se chová jinak. Konečně někdo, koho ve všem chápu. Tris se postupem času taky hodně měnila. Stala se z ní -píp- bytost. Bytost, kterou jsem vždy obdivovala. Čtyřka .. jeden z mála hrdinů,  kterého jsem si oblibovala stejně rychle jako Tris. Hrdina, ke kterému jsem v každou chvíli cítila přesně, co Tris. A zase po dlouhé době někdo, kdo má nějakou slabinu a není až tak dokonalý, ale tím víc je pro mě reálnější. Samozřejmě musím také zmínit Christinu, která to skvěle doplňovala. A dodala přesně ten zbytek, co to potřebovalo.
Konec? NAPROSTO nad má očekávání. Jak to asi nejlíp popsat .. překvapení, zoufalost, smutek, radost.
Kniha mě velice překvapila. Hlavně ze začátku, kdy jsem měla úplně odlišnou představu o tom, jaké to bude. Pak už jsem si zvykla, že je to jiné než jsem si myslela. Jiné prostředí, jiné chování atd. Šla jsem do toho s docela jinou představou (za kterou může hlavně anotace a obálka ) o všem než jsem nakonec četla. Mile mě to potěšilo, i když jsem se ze začátku lekla, jak to bude hrozné .. všechny ostatní věci to výborně nahradily a ještě líp. Knihu jsem si neodvolatelně dala mezi nejoblíbenější.
Hodnocení: